четвъртък, 14 март 2013 г.

За книгите с любов

Как си избирате книги? (нямаме предвид заглавията, които сте харесали, защото съдържат любими имена, места или неща за ядене!) Някой ви е препоръчал тази книга? Според класацията на Пешо тя е в Топ 50 на Книги, които всеки трябва да прочете преди да се напие като прасе и да говори глупости? Не? Катето е казала, че е отвратителна, и сте решили, че сигурно си струва да я прочетете? Има супер яките корици и мирише страхотно? (Ама, разбира се, че част от книгите си ги избираме по корицата! Ако има как поглеждаме и задната… В зависимост от нуждата – корицата може да е по-важна от съдържанието! Хм, това ми напомня на нещо, но не помня на какво…)

Имате ли правила или принципи, които се опитвате да следвате при избора и покупката на книжни тела? Аз имам едно много важно мото: „Максимум страници на най-ниска цена!“ Което идва да обясни защо още се колебая дали да си купя онази книжка със 150 страници, когато за същите пари мога да си взема такава с поне 500-600 страници… така де – литературата е за четене, но книгата не е само носител на тази литература: става за водене на бележки и сметки, за опити да се нарисува кон; може да я ползвате като източник на опаковъчна хартия; като декор в някое представление; да си затискате хвърчащите листи; не на последно място – за алтернатива на онази купешко-буржоазна стока-прищявка на част от хората – тоалетната хартия… (да не забравяме и възможността да се запали един красив и приятен книжен огън! Хората още по времето на Инквизицията са обичали да гледат огъня на знанието, а и по време на разни режими хората с благоговение са се радвали да усетят топлината на красотата и знанието…)

Обичате ли промоции? Да живеят промоциите! Най-обичам на панаира на книгата да отида и да поровичкам из кашоните и панерите с книги с намалени цени. Може и да не са с намалени цени – важното е да са в кашон и да може да се ровичка! Въпреки неистовия кеф от това действие, по-голяма част от книгите си купувам на старо (ако не ми хареса – не съм дал много пари, а, ако ми хареса – хем е яка, хем съм си я взел изгодно!). Какво четохте последно? Аз вчера приключих една за два лева, 300 страници, с меки корици…

Няма коментари:

Публикуване на коментар